παρακμή των Ελληνιστών και μερική μετατροπή σε Χριστιανισμό

οι λόγοι για την παρακμή του Ελληνιστικού Ιουδαϊσμού είναι ασαφείς. μπορεί να περιθωριοποιήθηκε από, απορροφήθηκε ή έγινε Πρώιμος Χριστιανισμός. οι Επιστολές του Παύλου και οι Πράξεις των Αποστόλων αναφέρουν ότι, μετά την αρχική του εστίαση στη μετατροπή των Ελληνο-Εβραίων σε Ανατολία, Μακεδονία, Θράκη και Βόρεια Συρία χωρίς να επικρίνει τους νόμους και τις παραδόσεις τους, ο Απόστολος Παύλος τελικά προτίμησε να ευαγγελίζει κοινότητες Ελλήνων και Οι προσηλυτικοί της πΓΔΜ και οι φοβιστές, ή οι Έλληνες κύκλοι που συμπαθούν τον Ιουδαϊσμό: το Αποστολικό Διάταγμα που επιτρέπει στους μεταφραστές να παραιτηθούν από την περιτομή έκανε τον Χριστιανισμό μια πιο ελκυστική επιλογή για τους ενδιαφερόμενους ειδωλολάτρες από τον Ραβινικό Ιουδαϊσμό, ο οποίος απαιτούσε τελετουργική περιτομή για τους μεταναστών.

η ελκυστικότητα του χριστιανισμού μπορεί, από την άλλη πλευρά, να έχει υποστεί μια οπισθοδρόμηση με το ότι ο Δομιτιανός απαγορεύτηκε ρητά στη δεκαετία του '80 ως "εβραϊκή δεισιδαιμονία", ενώ ο Ιουδαϊσμός διατηρούσε τα προνόμιά του αρκεί τα μέλη να πληρώσουν τον fiscus Judaicus.

ο εναρκτήριος στίχος των Πράξεων 6 επισημαίνει τις προβληματικές πολιτισμικές διαιρέσεις μεταξύ των Ελληνο-Εβραίων και των Αραμαϊκών Ισραηλινών στην Ιερουσαλήμ, μια αναστάτωση που αντηχήθηκε στην ίδια την αναδυόμενη χριστιανική κοινότητα:

Εικόνα 235B | Ιησούς του ναυή. τοιχογραφία από τη συναγωγή Dura-Europos. | φτιαγμένο από τον φωτογράφο Becklectic / Public domain

Εικόνα 235B | Ιησούς του ναυή. τοιχογραφία από τη συναγωγή Dura-Europos. | φτιαγμένο από τον φωτογράφο Becklectic / Public domain

Συγγραφέας : Mikael Eskelner

Παραπομπές:

Ο Ιουδαϊσμός από τις ρίζες του στο σύγχρονο ορθόδοξο ρεύμα

Από τον Ιουδαϊσμό στον Αντι-Ιουδαϊσμό και τη Ραβινική Λογοτεχνία

Σχόλια